
Estudis de mercat qualitatius
Lluïsa Fernández
MARKET RESEARCH HUMANIZER
SABER INTERPRETAR ADEQUADAMENT ELS SIGNIFICATS QUE LES PERSONES ATRIBUEIXEN Als PRODUCTES
La clau de la investigació qualitativa està en saber interpretar adequadament els significats que les persones atribueixen als productes i de quina manera aquests significats els ajuden a relacionar-se amb el seu entorn i a projectar una determinada imatge de si mateixes.
Metodologies de treball
-
Entrevistes en profunditat
Es tracta d’entrevistes en les quals entrevisto el consumidor, usuari, comprador o stakeholder online (a través de plataformes com Zoom, Teams, etc.), o presencialment (en una sala llogada o a casa seva) amb la finalitat de comprendre en profunditat el seu perfil motivacional respecte a l’objecte d’estudi.
-
Entrevistes etnogràfiques i estudis netnogràfics
Consisteixen en entrevistes de llarga durada (mínim dues hores) en l’entorn natural de la persona entrevistada amb la finalitat de conèixer en profunditat el seu estil de vida, valors i actituds per a poder connectar-los amb l’objecte d’estudi. El mètode que faig servir és l’observació participant i paral·lelament realitzo un reportatge àudio visual que il·lustri de manera significativa el contingut verbal de l’entrevista i que serveixi de suport a l’informe.
Per altra banda, aplico la netnografia per a estudiar la realitat social que es desenvolupa en el ciberespai (xarxes socials, comunitats i fòrums públics) en relació a un determinat producte o marca. -
Focus groups o grups de discussió
Es tracta de grups homogenis de consumidors, usuaris, compradors o stakeholders en els quals fomento la discussió espontània entorn a l’objecte d’estudi. Aquest tipus de grups els puc fer presencialment (a una sala llogada) o online a través d’alguna plataforma (Zoom, Teams, etc.).
-
Grups creatius, de co-creació o d'innovació
Consisteixen en grups amb consumidors o usuaris, en els quals sovint el client final (marca) també hi participa, i en els quals l’objectiu no és avaluar, sinó crear nous productes o conceptes
El mètode que fem servir per a fomentar la creativitat del grup és l’aplicació de tècniques que estimulen el pensament lateral o divergent.
Opcionalment ens acompanya un dibuixant professional que va realitzant il·lustracions a temps real de les idees que van sorgint.
-
Comunitats online
Es tracta de grups homogenis de consumidors o usuaris que interactuen entre si i amb mi utilitzant una plataforma online. Acostumen a durar diversos dies o fins i tot setmanes, i són particularment útils per a testar productes o serveis.
A diari vaig llençant preguntes y/o activitats a la comunitat i m’ocupo de que els participants mantinguin un nivell òptim de participació i de respostes, donant constantment feedback grupal i individual.
Sectors
Ubicació
Barcelona
(Espanya)
Contacte telefònic
Tel.: +34 650 715 266
Contacte online
Email:
info@luisafernandez.es